luni, 17 septembrie 2012

Sampon natural solid cu ulei de neem si canepa



Hello, everyone!
Azi am sa va prezint samponul meu solid cu neem si canepa. Este un sampon foarte drag mie, unii dintre voi il cunoasteti deja, cei care nu il cunosc si doresc sa afle despre el, sa citeasca in continuare :). Nu va fi un post exclusiv "cum se face sapunul", voi rezerva acest subiect pentru un articol viitor. 


Dupa cum va spuneam, este un sampon drag mie, ma spal cu el de cand l-am facut prima data, nici nu mai stiu, cred ca acum 1 an si jumate - 2 ani. Cu siguranta va exista din nou in portofoliul nostru, pentru este un sampon foarte nimerit, de aceea nu va suparati daca nu va voi furniza 100% reteta ca atare, ci am sa va indic procentele pe care sa le puteti folosi pentru fiecare ulei. Totodata, as putea sa va dau o varianta de reteta cu aceleasi ingrediente, dar daca nu am incercat-o inainte prefer sa nu o scriu.


Trebuie sa mai precizez ca samponul solid, preparat cu soda, nu este eficient la toata lumea, deci inainte de a incepe sa-l faceti pe-al vostru, cumparati un sampon solid si vedeti cum va merge, cum va simtiti parul. In acest context, tin sa mai precizez, cu siguranta ati auzit pe breslo, pe la toata lumea, ca dupa folosire, la ultima limpezire, trebuie folosit otet. Parul nostru are PH  acid, intre 3.7-6, depinde de tipul de par si daca este tratat chimic. Samponul solid (sub forma de sapun natural) este bazic (PH 9-10), mai ales din cauza NaOH care are PH 12. Deci daca va spalati parul cu un sampon solid trebuie restabilit PH-ul parului. Ce facem? Folosim apa cu otet (2 linguri la 1 litru apa). Pana aici, totul bine. Dar, atentie, otetul doar echilibreaza Ph-ul, el nu actioneaza ca un conditionator/balsam. Dupa spalare, recomand si folosirea balsamului. Voi posta in curand o varianta de masca si una de balsam pe care le folosesc eu, super simple si eficiente. Stay tuned!!

Acestea fiind spuse, la treaba!
Ingrediente:
Pentru reteta, am folosit o cantitate de 700 g de unturi/uleiuri. Am folosit o forma de silicon in care incape 1-1,2 kg de sapun (imaginea 1)
Lichid: ceai din frunze de neem (uscate)
Unturi si uleiuri:
- ulei de cocos: (aprox 30%) fac un sampon, deci trebuie sa faca spuma multa
ulei de samburi de palmier: (in jur de 5-10%) si acesta da spuma
ulei de neem (10 -20%): combate matreata, intareste firul de par, ajuta la prevenirea caderii parului
ulei de canepa (max 10-15%) un ulei foarte bland in sapun, hraneste firul de par si il intareste 
ulei de avocado (max 20%): ofera un sampon fin, foarte hranitor, plin de vitamine
ulei de masline (max 30%)
ulei de ricin (max 10%)
ulei de jojoba (max 5%) - adaugat inainte sa torn in forma, este super in orice tratament pentru par, este unul dintre uleiurile care penetreaza cel mai bine parul

Aceste uleiuri le gasiti in magazinul nostru aici la super pret si calitate. 




La o adunare a procentelor, veti observa ca ele fac mai mult de 100%, dar eu am indicat procentul maxim de uleiuri ce poate fi folosit pentru fiecare ulei, pliat pe reteta mea, cu ingredientele indicate. De pilda, in mod obisnuit, uleiul de masline poate fi adaugat si 50% pentru a face un sampon, mai ales ca maslinele fac si spuma. Depinde, deci,de reteta.
Alte ingrediente:
2 linguri argila verde
20 ml ulei esential salvie+rozmarin - indicate pentru orice tip de par, au propr. regenerante
Cum am facut (pe scurt):

1. Am facut un ceai de frunze de neem, l-am lasat la racit si l-am dat la congelator sa inghete. (imaginea 3 - ceai deja inghetat)

2. Am cantarit unturile si le-am pus la topit (imaginea 2). Prefer sa topesc unturile si sa adaug peste acestea uleiurile reci, astfel ma asigur ca toata compozitia nu are o temperatura peste 50-52 grade si, in plus, prefer ca intrega compozitie sa fie cat mai "rece".

3. Am cantarit soda caustica, am pus-o separat, afara. (mi-a trebuit 101 grame pentru reteta aceasta - soapcalc.com) (imaginea 4)

4. Dupa ce s-au topit unturile, am cantarit si uleiurile si le-am adaugat asa reci. De obicei nu trebuie sa mai dau compozitia la incalzit. 

5. M-am dus afara sa fac lesia de soda (NaOH si ceaiul gheata), turnand granulele de soda gradual (imaginea 5). Niciodata nu uit ochelarii si manusile la pasul acesta si mereu merg afara la aer curat sa amestec NaOH cu lichidul..

6. De obicei, compozitia NaOH + ceai se inchide la culoare (imaginea 6). Ma asigur ca are temperatura potrivita - intre 40-55 grade o fac eu. De asemenea, verific si temperatura uleiurilor - aici 45,5g grade C (imaginea 7). Perfect! E timpul sa le amestecam.

7. Am turnat lesia peste uleiuri, am amestecat 5 minute cu paleta de silicon si mai apoi am mixat cu blenderul in reprize scurte. Am adaugat uleiurile esentiale, uleiul de jojoba si argila verde pregatite dinainte (imaginea 8) si am omogenizat compozitia pana s-a facut ca o budinca moale (imaginea 9). La sampon recomand ca uleiul hranitor adaugat la final sa nu fie decat 2-3 linguri pentru ca nu trebuie sa inhibam spuma. Având in vedere că nu am adăugat multă argilă, am încorporat-o direct în compoziţie, altfel recomand să fie amestecată separat cu câteva linguri din budinca săpunului şi apoi încorporată în compoziţia mare, astfel se evită cocoloaşele.

8. Am turnat in forma de silicon - compozitia s-a cam intarit cand am turnat in forma, pentru ca am facut poze si mi-a fost greu sa imi dau jos manusile de fiecare data cand faceam poze si apoi iar sa mi le pun pe maini...

9. Am acoperit sapunul cu o folie de bucatarie pentru a preveni aparitia "prafului" alb de la suprafata (imaginea 10) - cei ce fac sapunuri stiu despre ce-i vorba, l-am acoperit bine, bine cu prosoape si l-am lasat la intarit cam 1 zi si un pic. A avut in total 1,1 kg (imaginea 11) si mi-au iesit 9 bucati intre 118-130 g fiecare. Astfel, dupa ce se vor usca, vor avea in jur de 105-110 g. Uneori las sapunul la uscat 4-5 luni, deci pierde multa apa si devine foarte tare.

10. Am lasat sapunurile la uscat, intr-un loc aerisit, fara umezeala.

Asa fac samponul meu de par favorit :). Recomand uleiurile ce le contine pentru ca ele fac minuni cateodata pentru par, sunt indicate in intretinerea si tratarea parului pentru ca majoritatea au o masa moleculara scazuta, contin mult acid oleic deci penetreaza firul de par foarte bine, hranindu-l din plin: ulei de neem, jojoba, canepa, cocos, avocado, masline, ricin. Sunt de baza in orice masca, sampon, balsam, tratament pentru par.

Daca aveti intrebari sau sugestii le astept cu drag in rubbrica de comentarii :):).
Intre timp, va astept in magazinul meu www.scintillasilk.ro sau pe breslo.

Pe curand!

13 Comentarii:

Irina spunea...

E foarte dragut din partea ta ca impartasesti cu altii din experienta ta. Imi pare tare rau ca te-am descoperit abia acum si nu atunci cand eram la inceput de drum si debusolata. Am o rugaminte, imi poti spune (aici sau pe privat) de unde ai achizitionat forma de silicon? Eu inca ma chinui cu tavile de chec :) Si cum se impaca lesia cu vasul de plastic in care o prepari? Eu nu am avut curaj pana acum sa folosesc nici un vas de plastic ...

Scintilla Silk spunea...

Mersi, Irina :):):)! Nu este niciun secret, forma de silicon am achizitionat-o de pe etsy.com. Sincer nu mai stiu id-ul vanzatorului, dar daca ai sa cauti forma,in prezentarea de pe etsy este portocalie, nu albastra ca a mea. Lesia se comporta foarte bine in plastic pentru ca NaOH nu ataca plasticul. Ai grija doar ca plasticul sa fie mai gros, solid, sa fii sigura sa nu se topeasca in caz de temperatura mare. Sa nu faci lesia in vas de sticla, lemn, aluminiu. Poti folosi inox, plastic gros.

Irina spunea...

sa stii ca eu chiar in vas de sticla o faceam, iar pentru amestec foloseam inox :)
Serios acum tare mi-ar placea sa ne si intalnim vreodata si sa schimbam pareri, eu sunt tot din Bacau si fac si eu sapun, doar ca abia de prin aprilie anul acesta ,,, in nici un caz nu as putea sa te concurez si nici nu mi-as dori. Eu cred ca daca toti avem loc pe pamant avem si pe piata ;). Faci niste sapunuri foarte frumoase, eu nu stiu sa fac asa si din pacate nici nu am timp de studiu ... Multumesc mult de tot, ramane neschimbata impresia ca esti o dragalasa :)

Scintilla Silk spunea...

Buna, Irina! Ce ma bucur :)! Am mai intalnit eu o sapunareasa din Bacau, foarte draguta, Carmen, transmit salutari daca citesti acest comentariu:)! Eu sunt de acord ca sticla este ok, dar presupun ca faci in vas termorezistent,nu m-as risca sa fac lesia de soda in sticla obisnuita de frica sa nu se sparga. Vasul meu de plastic spune ca rezista la 120-130 grade C. Nici eu nu am avut timp de sapunuri, ca, asta e, avem o viata ocupata si plina de activitati, dar cateodata e bine sa te mai deconectezi, sa lasi totul si sa iti indrepti atentia si spre lucrurile care iti fac placere. Iti doresc mult succes si daca ai nevoie de ajutor si crezi ca as putea sa te ajut mail-urile noastre sunt scintilla.silk@gmail.com sau contact@scintillasilk.ro. Thanks pt aprecieri :):):)! Pup

savin amalia spunea...

buna, ma alaturi si eu cu un comentariu de bine ce vine tot dinspre o sapunareasa , ...am vorbit la telefon , sunt Amalia din Constanta si am citit si vizitat putin pe aici , tot binele din lume

Scintilla Silk spunea...

Multumesc, Amalia :):)! Succes! Sper ca ti-au placut bunatatile ;)!

Anonim spunea...

buna, poti sa-mi spui te rog cati ml de ceai si folosit? multumesc foarte mult.

roxana spunea...

multumesc pentru idei, si pentru faptul ca imparti cu noi :)

Scintilla Silk spunea...

Buna, Anonim! As aprecia macar un nume din partea ta :)!

Scintilla Silk spunea...

Cu placere, Roxana! Sper ca ajuta :)! Succes!

Anonim spunea...

buna seara, unde pot gasi frunze de neem pt a face ceai?

Scintilla Silk spunea...

@Anonim
Buna! Eu le-am luat din strainatate cand am fost in vacanta. Dar poti inlocui cu brio folosind frunze de salvie, rozmarin, nuca etc

Unknown spunea...

Acum ca aveti in stoc si forme de silicon, puteti sa aduceti si forma de asta albastra (ma rog, nu conteaza culoarea) de care aveti in poze ? pentru noi care facem sapun acasa este destul de costisitor sa platim transport din america pana aici pt 1-2 bucati, cred ca voi cu magazinul reusiti sa va scoateti mult mai bine costurile. m-ar interesa foarte mult si cred ca cu aceasta forma veti avea mare succes printre clienti.

Trimiteți un comentariu